PKD 22.26.Z – Produkcja pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych

PKD 22.26.Z to podklasa w Polskiej Klasyfikacji Działalności 2025 (PKD 2025): „Produkcja pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych”. Poniżej znajdziesz zakres kodu opisany w klasyfikacji.

Kod
22.26.Z
Nazwa
Produkcja pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych
Rodzaj kodu
Podklasa
Kod nadrzędny
22.26 Produkcja pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych
Ostatnia zmiana danych

Zakres kodu 22.26.Z

Podklasa ta obejmuje:

  • produkcję artykułów kuchennych, stołowych i toaletowych, z tworzyw sztucznych,

  • produkcję różnych wyrobów z tworzyw sztucznych, na przykład:

    • nakryć głowy (z wyłączeniem ochronnych), izolacji, elementów oświetleniowych, wyposażenia biur i szkół, elementów ubioru i odzieży, okuć meblowych, statuetek, pasów napędowych, taśm przenośnikowych, taśm samoprzylepnych, kopyt szewskich, cygarniczek i papierośnic, grzebieni, wałków do włosów, ozdóbek i pamiątek,

  • produkcję wyrobów z gliny polimerowej,

  • produkcję sprzętu do czyszczenia z tworzyw sztucznych.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • produkcji toreb bagażowych z tworzyw sztucznych, sklasyfikowanej w 15.12.Z,

  • produkcji obuwia z tworzyw sztucznych, sklasyfikowanej w 15.20.Z,

  • produkcji mebli z tworzyw sztucznych, sklasyfikowanej w 31.00.Z,

  • produkcji materaców niepokrytych komórkowym tworzywem sztucznym, sklasyfikowanej w 31.00.Z,

  • produkcji wyrobów sportowych z tworzyw sztucznych, sklasyfikowanej w 32.30.Z,

  • produkcji gier i zabawek z tworzyw sztucznych, sklasyfikowanej w 32.40.Z,

  • produkcji przyrządów medycznych (w tym dentystycznych), z tworzyw sztucznych, sklasyfikowanej w 32.50.A, 32.50.B,

  • produkcji elementów optycznych z tworzyw sztucznych, sklasyfikowanej w 32.50.B,

  • produkcji ochronnych nakryć głowy i innego sprzętu ochronnego do użytku osobistego, z tworzyw sztucznych, sklasyfikowanej w 32.99.Z.

PKD 2025 zamiast PKD 2007: termin dostosowania kodów

PKD 2025 obowiązuje od 1 stycznia 2025 r. we wszystkich rejestrach publicznych, w tym w KRS i CEIDG. Przedsiębiorcy, którzy prowadzili działalność przed tą datą, mają 2 lata na dostosowanie kodów PKD do nowej klasyfikacji, czyli do końca 2026 r.

Według komunikatu Ministerstwa Rozwoju i Technologii przy każdej zmianie wpisu w CEIDG system wymaga już kodów z nowej klasyfikacji. Jeśli wpis nie zostanie zaktualizowany w tym czasie, planowane jest automatyczne przeklasyfikowanie kodów PKD 2007 na PKD 2025 według kluczy przejścia GUS.

Księgowość i podatki w praktyce

Źródło danych: Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2025), Główny Urząd Statystyczny. Dane w katalogu zaktualizowano: . Opisy mają charakter informacyjny.

Zadzwoń 509 765 925 Pon.–pt. 9:00–17:00