PKD 23.99.Z – Produkcja pozostałych wyrobów z mineralnych surowców niemetalicznych, gdzie indziej niesklasyfikowana

PKD 23.99.Z to podklasa w Polskiej Klasyfikacji Działalności 2025 (PKD 2025): „Produkcja pozostałych wyrobów z mineralnych surowców niemetalicznych, gdzie indziej niesklasyfikowana”. Poniżej znajdziesz zakres kodu opisany w klasyfikacji.

Kod
23.99.Z
Nazwa
Produkcja pozostałych wyrobów z mineralnych surowców niemetalicznych, gdzie indziej niesklasyfikowana
Rodzaj kodu
Podklasa
Kod nadrzędny
23.99 Produkcja pozostałych wyrobów z mineralnych surowców niemetalicznych, gdzie indziej niesklasyfikowana
Ostatnia zmiana danych

Zakres kodu 23.99.Z

Podklasa ta obejmuje:

  • produkcję materiałów ciernych i wyrobów z nich, wykonanych na bazie substancji mineralnych lub celulozy, niezamontowanych,

  • produkcję izolacyjnych materiałów mineralnych, na przykład:

    • wełny żużlowej, wełny skalnej i podobnych wełen mineralnych; wermikulitu porowatego, iłów porowatych oraz podobnych materiałów izolujących cieplnie, akustycznie lub pochłaniających dźwięki,

  • produkcję wyrobów z różnych substancji mineralnych, na przykład:

    • miki obrobionej oraz artykułów z miki, torfu, grafitu (wyrobów innych niż elektryczne),

  • produkcję wyrobów z asfaltu lub podobnych materiałów (na przykład bitumu naftowego lub paku węglowego),

  • produkcję włókna węglowego i grafitowego oraz wyrobów z nich (z wyłączeniem elektrod i osprzętu elektrycznego),

  • produkcję sztucznego korundu.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • produkcji ziemi ogrodniczej zawierającej torf jako główny składnik, sklasyfikowanej w 20.15.Z,

  • produkcji waty szklanej i wyrobów wykonanych z nietkanych materiałów z włókien szklanych, sklasyfikowanej w 23.14.Z,

  • produkcji elektrod grafitowych, sklasyfikowanej w 27.90.Z,

  • produkcji uszczelek węglowych i grafitowych, sklasyfikowanej w 28.29.Z.

PKD 2025 zamiast PKD 2007: termin dostosowania kodów

PKD 2025 obowiązuje od 1 stycznia 2025 r. we wszystkich rejestrach publicznych, w tym w KRS i CEIDG. Przedsiębiorcy, którzy prowadzili działalność przed tą datą, mają 2 lata na dostosowanie kodów PKD do nowej klasyfikacji, czyli do końca 2026 r.

Według komunikatu Ministerstwa Rozwoju i Technologii przy każdej zmianie wpisu w CEIDG system wymaga już kodów z nowej klasyfikacji. Jeśli wpis nie zostanie zaktualizowany w tym czasie, planowane jest automatyczne przeklasyfikowanie kodów PKD 2007 na PKD 2025 według kluczy przejścia GUS.

Księgowość i podatki w praktyce

Źródło danych: Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2025), Główny Urząd Statystyczny. Dane w katalogu zaktualizowano: . Opisy mają charakter informacyjny.

Zadzwoń 509 765 925 Pon.–pt. 9:00–17:00