PKD 56.11.Z – Restauracje

PKD 56.11.Z to podklasa w Polskiej Klasyfikacji Działalności 2025 (PKD 2025): „Restauracje”. Poniżej znajdziesz zakres kodu opisany w klasyfikacji.

Kod
56.11.Z
Nazwa
Restauracje
Rodzaj kodu
Podklasa
Kod nadrzędny
56.11 Restauracje
Ostatnia zmiana danych

Zakres kodu 56.11.Z

Podklasa ta obejmuje głównie przygotowywanie i podawanie posiłków gościom (na przykład w restauracjach, restauracjach samoobsługowych i oferujących posiłki "na wynos”), z miejscami siedzącymi lub bez, w stałych lub tymczasowych lokalach.

Podklasa ta obejmuje działalność:

  • restauracji,

  • kawiarni,

  • restauracji typu fast food,

  • barów mlecznych,

  • barów szybkiej obsługi,

  • lodziarni,

  • pizzerii,

  • miejsc z żywnością na wynos,

  • restauracyjną prowadzoną w środkach transportu wykonywaną przez oddzielne podmioty niebędące dostawcami usług transportowych,

  • restauracyjną prowadzoną w hotelach, wykonywaną przez oddzielne podmioty, które nie są związane z hotelem,

  • restauracyjną oferującą posiłki "na wynos" w supermarketach, wykonywaną przez oddzielne podmioty, które nie są związane z supermarketem.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • sprzedaży detalicznej żywności z automatów, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach grupy 47.2,

  • działalności kolejowych wagonów restauracyjnych wykonywanej w ramach przedsiębiorstwa kolejowego, sklasyfikowanej w 49.11.Z,

  • działalności ruchomych placówek gastronomicznych, sklasyfikowanej w 56.12.Z,

  • okazjonalnego przygotowywania i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych, sklasyfikowanego w 56.21.Z,

  • koncesyjnej działalności placówek gastronomicznych, sklasyfikowanej w 56.22.Z,

  • przygotowywania i dostarczania żywności na postawie umowy (na przykład dla przedsiębiorstw transportowych), sklasyfikowanego w 56.22.Z,

  • działalności herbaciarni, sklasyfikowanej w 56.30.Z.

PKD 2025 zamiast PKD 2007: termin dostosowania kodów

PKD 2025 obowiązuje od 1 stycznia 2025 r. we wszystkich rejestrach publicznych, w tym w KRS i CEIDG. Przedsiębiorcy, którzy prowadzili działalność przed tą datą, mają 2 lata na dostosowanie kodów PKD do nowej klasyfikacji, czyli do końca 2026 r.

Według komunikatu Ministerstwa Rozwoju i Technologii przy każdej zmianie wpisu w CEIDG system wymaga już kodów z nowej klasyfikacji. Jeśli wpis nie zostanie zaktualizowany w tym czasie, planowane jest automatyczne przeklasyfikowanie kodów PKD 2007 na PKD 2025 według kluczy przejścia GUS.

Księgowość i podatki w praktyce

Źródło danych: Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2025), Główny Urząd Statystyczny. Dane w katalogu zaktualizowano: . Opisy mają charakter informacyjny.

Zadzwoń 509 765 925 Pon.–pt. 9:00–17:00