PKD 77.39.Z to podklasa w Polskiej Klasyfikacji Działalności 2025 (PKD 2025): „Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowane”. Poniżej znajdziesz zakres kodu opisany w klasyfikacji.
- Kod
- 77.39.Z
- Nazwa
- Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowane
- Rodzaj kodu
- Podklasa
- Klasyfikacja
- Polska Klasyfikacja Działalności 2025
- Kod nadrzędny
- 77.39 Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowane
- Ostatnia zmiana danych
Zakres kodu 77.39.Z
Podklasa ta obejmuje:
wynajem i dzierżawę pozostałych maszyn i urządzeń bez obsługi, zazwyczaj będących środkami produkcji:
silników i turbin,
obrabiarek,
urządzeń górniczych oraz do wydobywania ropy naftowej,
profesjonalnego sprzętu radiowego, telewizyjnego i komunikacyjnego,
sprzętu do produkcji filmów,
sprzętu kontrolno-pomiarowego,
pozostałych maszyn i urządzeń stosowanych do badań naukowych, w handlu i przemyśle,
wynajem i dzierżawę środków transportu lądowego bez kierowcy (z wyłączeniem pojazdów samochodowych):
przyczep kempingowych,
pojazdów szynowych,
dzierżawę opon,
wynajem sprzętu na imprezy, targi i wystawy (na przykład do montażu sprzętu zasilającego, oświetleniowego, nagłaśniającego i scenicznego),
wynajem mebli na imprezy, targi i wystawy,
wynajem sprzętu medycznego/szpitalnego,
wynajem i dzierżawę automatów do gier,
wynajem kontenerów mieszkalnych lub biurowych,
wynajem zwierząt (na przykład koni wyścigowych),
wynajem pozostałych kontenerów,
wynajem palet.
Podklasa ta nie obejmuje:
wynajmu motocykli, sklasyfikowanego w 77.11.Z,
wynajmu rowerów, sklasyfikowanego w 77.21.Z,
wynajmu maszyn i urządzeń rolniczych i leśnych bez obsługi, sklasyfikowanego w 77.31.Z,
wynajmu maszyn i urządzeń budowlanych oraz inżynierii lądowej i wodnej bez obsługi, sklasyfikowanego w 77.32.Z,
wynajmu maszyn i urządzeń biurowych (włącznie z komputerami) bez obsługi, sklasyfikowanego w 77.33.Z.
PKD 2025 zamiast PKD 2007: termin dostosowania kodów
PKD 2025 obowiązuje od 1 stycznia 2025 r. we wszystkich rejestrach publicznych, w tym w KRS i CEIDG. Przedsiębiorcy, którzy prowadzili działalność przed tą datą, mają 2 lata na dostosowanie kodów PKD do nowej klasyfikacji, czyli do końca 2026 r.
Według komunikatu Ministerstwa Rozwoju i Technologii przy każdej zmianie wpisu w CEIDG system wymaga już kodów z nowej klasyfikacji. Jeśli wpis nie zostanie zaktualizowany w tym czasie, planowane jest automatyczne przeklasyfikowanie kodów PKD 2007 na PKD 2025 według kluczy przejścia GUS.
Księgowość i podatki w praktyce
Źródło danych: Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2025), Główny Urząd Statystyczny. Dane w katalogu zaktualizowano: . Opisy mają charakter informacyjny.