PKD 13.20.Z – Produkcja tkanin

PKD 13.20.Z to podklasa w Polskiej Klasyfikacji Działalności 2025 (PKD 2025): „Produkcja tkanin”. Poniżej znajdziesz zakres kodu opisany w klasyfikacji.

Kod
13.20.Z
Nazwa
Produkcja tkanin
Rodzaj kodu
Podklasa
Kod nadrzędny
13.20 Produkcja tkanin
Ostatnia zmiana danych

Zakres kodu 13.20.Z

Podklasa ta obejmuje produkcję tkanin, z różnych surowców, zarówno nowych, jak i pochodzących z recyklingu (na przykład jedwabiu, bawełny, wełny, włókien roślinnych, chemicznych, z przędzy papierowej lub z odzyskanych materiałów włókienniczych):

  • produkcję tkanin bawełnianych, wełnianych, czesankowych lub jedwabnych, wykonywanych w całości z jednego rodzaju włókna lub z udziałem innych włókien sztucznych lub syntetycznych (polipropylenowych i tym podobnych),

  • produkcję tkanin z lnu, ramii, konopi, juty, pozostałych włókien łykowych oraz tkanin specjalnych,

  • produkcję tkanin z odzyskanych materiałów włókienniczych (wtórnych),

  • produkcję tkanin szenilowych, ręcznikowych frotte, gazowych i tym podobnych,

  • produkcję tkanin z nici aramidowych,

  • produkcję tkanin przeznaczonych do produkcji imitacji skór futerkowych.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • produkcji dzianin metrażowych, sklasyfikowanej w 13.91.Z,

  • produkcji tekstylnych pokryć podłogowych, sklasyfikowanej w 13.93.Z,

  • produkcji włóknin, sklasyfikowanej w 13.95.Z,

  • produkcji taśm, sklasyfikowanej w 13.96.Z,

  • produkcji brezentu, namiotów, wyposażenia kempingowego z materiałów tekstylnych, żagli do windsurfingu i łodzi, zasłon przeciwsłonecznych, spadochronów, luźnych nakryć na samochody, maszyny lub meble, sklasyfikowanej w 13.96.Z,

  • produkcji tkanin z włókien szklanych, sklasyfikowanej w 13.96.Z,

  • produkcji filcu, sklasyfikowanej w 13.99.Z,

  • produkcji włókien węglowych i artykułów z włókien węglowych, niewykorzystywanych do zastosowań elektrycznych, sklasyfikowanej w 23.99.Z.

PKD 2025 zamiast PKD 2007: termin dostosowania kodów

PKD 2025 obowiązuje od 1 stycznia 2025 r. we wszystkich rejestrach publicznych, w tym w KRS i CEIDG. Przedsiębiorcy, którzy prowadzili działalność przed tą datą, mają 2 lata na dostosowanie kodów PKD do nowej klasyfikacji, czyli do końca 2026 r.

Według komunikatu Ministerstwa Rozwoju i Technologii przy każdej zmianie wpisu w CEIDG system wymaga już kodów z nowej klasyfikacji. Jeśli wpis nie zostanie zaktualizowany w tym czasie, planowane jest automatyczne przeklasyfikowanie kodów PKD 2007 na PKD 2025 według kluczy przejścia GUS.

Księgowość i podatki w praktyce

Źródło danych: Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2025), Główny Urząd Statystyczny. Dane w katalogu zaktualizowano: . Opisy mają charakter informacyjny.

Zadzwoń 509 765 925 Pon.–pt. 9:00–17:00