PKD 10.85.Z – Wytwarzanie gotowych posiłków i dań

PKD 10.85.Z to podklasa w Polskiej Klasyfikacji Działalności 2025 (PKD 2025): „Wytwarzanie gotowych posiłków i dań”. Poniżej znajdziesz zakres kodu opisany w klasyfikacji.

Kod
10.85.Z
Nazwa
Wytwarzanie gotowych posiłków i dań
Rodzaj kodu
Podklasa
Kod nadrzędny
10.85 Wytwarzanie gotowych posiłków i dań
Ostatnia zmiana danych

Zakres kodu 10.85.Z

Podklasa ta obejmuje produkcję gotowych (to jest przygotowanych, przyprawionych i ugotowanych) posiłków i dań, składających się z co najmniej dwóch różnych składników (z wyłączeniem przypraw), mrożonych, w puszkach, w słoikach, pakowanych próżniowo, w systemie MAP lub przy pomocy innych technologii. Potrawy te zwykle są pakowane i etykietowane z przeznaczeniem na sprzedaż.

Podklasa ta obejmuje:

  • produkcję dań z mięsa lub drobiu,

  • produkcję dań rybnych, w tym ryby z frytkami,

  • produkcję gotowych dań na bazie makaronu lub ryżu,

  • produkcję gotowych dań z warzyw,

  • produkcję pizzy i zapiekanek, zamrożonych lub inaczej zakonserwowanych.

Podklasa ta nie obejmuje:

  • produkcji świeżej żywności lub żywności składającej się z mniej niż dwóch składników, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach działu 10,

  • produkcji gotowej żywności łatwo psującej się, składającej się głównie z owoców i warzyw, sklasyfikowanej w 10.39.Z,

  • produkcji gotowej żywności łatwo psującej się, sklasyfikowanej w 10.89.D,

  • sprzedaży hurtowej gotowych posiłków i dań, sklasyfikowanej w 46.38.Z,

  • sprzedaży detalicznej gotowych posiłków i dań w sklepach, sklasyfikowanej w 47.11.Z, 47.27.Z,

  • przygotowywania posiłków do bezpośredniego spożycia (na przykład w restauracjach), sklasyfikowanego w odpowiednich podklasach działu 56,

  • działalności w zakresie świadczenia usług kateringowych okazjonalnych oraz regularnych, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach grupy 56.2.

PKD 2025 zamiast PKD 2007: termin dostosowania kodów

PKD 2025 obowiązuje od 1 stycznia 2025 r. we wszystkich rejestrach publicznych, w tym w KRS i CEIDG. Przedsiębiorcy, którzy prowadzili działalność przed tą datą, mają 2 lata na dostosowanie kodów PKD do nowej klasyfikacji, czyli do końca 2026 r.

Według komunikatu Ministerstwa Rozwoju i Technologii przy każdej zmianie wpisu w CEIDG system wymaga już kodów z nowej klasyfikacji. Jeśli wpis nie zostanie zaktualizowany w tym czasie, planowane jest automatyczne przeklasyfikowanie kodów PKD 2007 na PKD 2025 według kluczy przejścia GUS.

Księgowość i podatki w praktyce

Źródło danych: Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2025), Główny Urząd Statystyczny. Dane w katalogu zaktualizowano: . Opisy mają charakter informacyjny.

Zadzwoń 509 765 925 Pon.–pt. 9:00–17:00